[TYPO3-UG Denmark] Hjælp til Scheduler

Martin Aarhof martinprikaarhof at gmail.com
Tue Aug 6 10:23:47 CEST 2013

On 05-08-2013 12:50, Kim Holberg Andersen wrote:
> Hej Aske,
>
> Du har ret, det havde jeg misforstået og tak for instruktionen - jeg
> prøver at sætte det igang via cronjob på serveren.
>
> Jeg forstår bare ikke hvorfor dette ikke er forklaret tydeligt, feks
> på Schedulers info side i BE. Det burde være nemt at give en kort
> instruktion der og vil spare mange en masse tid og frustrationer.
> Det virker som om at det er taget for givet, at man ved det skal
> aktiveres via cron på serveren.
>
> Måske jeg skal foreslå dette til udviklerteamet?

Er
The script to execute the Scheduler from the command line is:
"/.../.../typo3/cli_dispatch.phpsh scheduler".

ikke nok? - vælg setup check i rullemenuen :)

Desuden så havde jeg et stort problem med mine cronjobs der ikke ville køre.

Jeg fandt ud af at det var fordi jeg lige havde installeret apc cache på
serveren, og den ville meget gerne cache cronjobs, når de blev
eksekveret samtidigt - men apc cachen blev så forkert.

Så jeg måtte lige smide en

if (PHP_SAPI !== 'cli') {
   // setup apc
}

ind i min konfiguration fil for at få det til at køre.
Muligvis en bug i TYPO3, men jeg har ikke haft tid til yderligere at teste.