[TYPO3-UG Denmark] Min første time med TYPO3 6.0

Martin Aarhof martinprikaarhof at gmail.com
Wed Nov 28 16:48:25 CET 2012

Ja, så brugte jeg lige en time med introduction package for at kigge
lidt rundt.

Startede selvfølgelig i backend og kiggede lidt rundt.
Dernæst ind i installtool og sætter imagemagick op, og laver de 5 tests.
So far so good.

Så slette alle temp billederne i installtool.

Ud igen, åbne extension manager
Boing - XDebug has reached 100 nested levels
F5 og extension manager igen
Boing - et ikon findes ikke
F5 og extension manager igen igen
Boing - XDebug has reached 100 nested levels
F5 og extension manager igen igen igen
Boing - et ikon findes ikke

Nå...
Slette hele dynen og drop databasen

Sætte op igen

åbne extension manager
Boing - XDebug has reached 100 nested levels
F5 og extension manager igen
Så kører extension manageren som den skal
Lige prøve at installer templavoila (1.7.4 til TYPO3 4.7) (nu snakkede
han jo meget om bagud kombiliatet i webcasten, så det skulle lige prøves)
"Could not find templavoila_div.php"
Prøve at slette i Local og Additional config filerne, og slette temp
filer - "Could not find templavoila_div.php"

Slet hele dynen igen og drop databasen
Sætte op igen

åbne extension manager
Boing - XDebug has reached 100 nested levels
F5 og extension manager igen

Nu kører så det hele igen som det skal...
Så nu skulle jeg lige teste det med det ikon der ikke kunne findes
installtool, sætte imagemagick op, køre 5 tests, rydde billeder op

åbne extension manager
Boing - et ikon findes ikke

Så der er et eller andet riv ragende galt

Apache 2.3
PHP 5.4 (error_reporting E_ALL, display_errors = on, html_errors = on)
Xdebug 2.2.1 (standard installation)
chmod 777 -R typo3conf typo3temp uploads fileadmin

Så ikke en god oplevelse so far, desværre...
Prøver igen ved næste commit :)