[TYPO3-UG Denmark] Mulig bug? - access bliver ikke transferred ned igennem træet ved links

Martin Aarhof martinprikaarhof at gmail.com
Thu Dec 20 18:41:34 CET 2012

Hej,

Ja, jeg satte lige en nyhedsmail op.

Direkte i editoren, lavede jeg et link direkte til en side med den lille
mand på, og et link til en underside (undersiden har ikke manden på)

På siden med manden på er der kryds i "Extend to subpages"

Hvad der sker i mailen er følgende
Direkte link til siden med manden: Læs mere bliver ikke lavet til et link

Link til undersiden: Læs mere bliver lavet til et link

Linket går til den korrekte URL, og templaten bliver vist, dog uden
content, men typoscript bliver parsed (dvs der kommer logo på siden samt
footer og menu [dog ingen menu punkter, da alle links i menuen kræver
login])

Da kunden (naturligt nok) gerne ville have et klikbart link til siden
med manden, så snød jeg lidt og udnyttede buggen.
Jeg oprettede en shortcut som underside, og linkede til manden - så
virkede linket igen.

Menu struktur for at teste selv skal se således ud
- A (Link med manden) [Krydset "Extend to subpages", accessgroup "show
at any login]
   - Shortcut tilbage til "A" [Ingen accessgroup]
   - B [ingen accessgroup]

TYPO3 4.7.4

Er det kun mig der synes dette er en bug?