[TYPO3-UG Denmark] ver 4.7.4 - store problemer

Jakob Raaschou Nielsen - T3CMS.dk typo3 at t3cms.dk
Tue Aug 28 23:36:53 CEST 2012

Hej Stig, har du ikke lyst til at liste nogle af de fejl du er stødt på,
især i 4.7?
(Vi har også sprunget 4.6 helt over... men er glade for 4.7 nu)

Peders ene problem er i mine øjne kun relateret til graphic magick sti der
var forkert og har ikke noget at gøre med TYPO3 version..
Det samme problem havde opstået i alle andre versioner.. :-)  (og lur mig om
ikke der gemmer sig lidt info i deprecationloggen eller errorloggen om nogle
af de andre fejl...)

Peder fik du styr på de andre ting? f.eks blank skræm ved clearing af cache
osv?
Interessant at høre hvad problemet var og om det var et bestemt modul der
var skyld idet, eller om der var regget noget på forhånd i deprecation
loggen der relaterede til det...
Kan sikkert være en serverfejl der ryger i php errorloggen, men smider du
devloggen på kan du måske også få mere info der.

Udover ældre moduler som lige skulle opgraderes efter at have set
deprecationloggen igennem, så er jeg overrasket over hvor stabilt og godt
det kører.
jeg har selv tidligere skrevet om et par små bugs her på listen, men jeg
syntes det er minimalt.

Vi kører flere sites med 4.7.2 uden nogle problemer...

Største fordel ved 4.7 er bedre HTML5 understøttelse og flere andre
forbedringer i backend.
Så skal du rode med mobilsites osv, så er 4.7 et bedre valg.
se evt: http://forge.typo3.org/projects/typo3v47-projects/wiki

og så har denne lille ting også sparet lidt tid på typoscripttunge sites
hvor en lille fejl kan være svær at finde.. tak for den lille ting.. en
ekstra end brace har sikkert været svær at finde en gang imellem for alle..
"Furthermore a neat addition to the TypoScript Object Browser has been
implemented - if an error is found, the flash message now includes a link to
directly jump to the problem."

Best regards - Med venlig hilsen

Jakob Nielsen
Typo3-konsulent - T3CMS.dk