[TYPO3-UG Denmark] printvenlig

Toke Herkild th at t3cms.dk
Tue Aug 14 09:52:55 CEST 2012

Den 11-07-2012 13:45, Martin Aarhof skrev:

> Det ville da være rart :)

> Det ville nok være en god idé - selvom det jo også er "printvenlig" bare
> på et interaktiv medie hehe ;-)

> Men så igen...
> Så skrives der en nyhed på 2-3 linjer, og bum så står man med 5-6 sider
> ned 1 linjes tekst på - ikke særlig sødt overfor de træer der lader livet.

Hejsa,

Der er flere indgangsvinkler til udskrift af hjemmeside indhold:

Grundlæggende er der forskel på printervenlig version og udskrift af den
aktuelle side.

Den printer venlige version er en service der tilpasser hjemmesiden til
en printer, udfra hvad kunden mener er vigtigt.

Selve udskriv siden, er en funktion der blot udskriver siden som den er.
Media=print, mener jeg er brugbar i forbindelse med at sikre hvilke dele
af en side der bliver sendt til printeren i forbindelse med ren
udskrift, hvis der f.eks. er tilføjet google adds eller lign. er det
sikkert ikke nødvendigt at udskrive disse.

Mvh
Toke Herkild
T3CMS ApS