[TYPO3-UG Denmark] Problemer med htmlArea RTE i eget plugin

Søren Bryder Nielsen soerenb at gmail.com
Mon Oct 3 14:55:32 CEST 2011

Hej UG

Jeg har lidt problemer med bruge htmlArea RTE i det plugin jeg er ved at
lave. Jeg har ikke fuld kontrol over hvilke knapper jeg vil vise og hvilke
tags der skal gemmes i databasen. Jeg har sat en meget lille konfiguration i
Page TSConfig:

RTE.default {
showButtons =  bold,italic,undo,redo,about
}

Det virker fint på normale sider, altså når jeg for eksempel indsætter et
'Regular Text Element'.
Men når jeg indsætter et element fra mit plugin, hvor jeg bruger htmlArea
RTE til redigering af et felt i min database, er det som om at der er en
konfiguration der overtrumfer det jeg har sat i Page TSConfig.

Jeg har slettet alt RTE config fra:
typo3conf/mitplugin/ext_localconf.php og typo3conf/localconf.php

Er der andre steder hvor der muligvis kan stå noget konfiguration
af htmlArea RTE i mit plugin?

Jeg har forsøgt at vedhæftet et par billeder af forskellen på htmlArea RTE i
de to situationer. (Ved dog ikke om det er muligt at de kommer med i posten)

Håber I kan hjælpe.

Mvh
Søren Nielsen