[TYPO3-UG Denmark] Hvor ændrer man størrelsen af usergroup feltet i fe_users ?

Christian Jul Jensen julle at typo3.org
Wed Aug 10 10:21:00 CEST 2011

Allan Jacobsen wrote:
> Jeg er løbet ind i det problem at usergroup feltet i fe_users tabellen er af typen tinytext, og den er ikke stor nok, så jeg ville gerne lave den om til en text type, men hvor gør man det på den "rigtige" måde ?

Uden at jeg lige kan huske at har haft brug for det, vil jeg tro at du
blot kan lave en ext_tables fil, med en deklaration a la

create table fe_users (
	usergroup text not null;
)

og så vil ext manageren opdatere db for dig.

Jeg vil tro at det virker, men jeg ved ikke hvordan det vil opføre sig i
fx install-tool'et

--
Christian Jul Jensen
julle at typo3.org

TYPO3 Evangelist
Member of the TYPO3 Association Steering Committee