[TYPO3-UG Denmark] Re: Originale filnavne når billeder skaleres

Jacob Rasmussen jacob at lightbulb.dk
Tue Oct 19 10:56:22 CEST 2010

Morten Hagh wrote:
> Jeg sidder og leger med en ny produkt extension (er helt grøn med extension
> development) og det virker sådan ser helt upåklageligt, men jeg har et
> problem når billederne skal genereres med en bestemt størrelse. Det
> skalerede billede får et temp-filnavn, i min test er det d279a8e5c8.jpg –
> Det er jeg lidt ked af, da jeg gerne vil beholde mit originale filnavn.
> Er det en opsætning via TYPO3 Install Tool’et eller i min extension?
>

> Mit billede kommer frem med:
>
> $imgConf['file'] = 'uploads/tx_rtmur/'. $rows[0]['productimage'];

> [...]

Hej Morten,

Sagen er den, at når der skal billedbehandles, er det nødvendigt at
oprette en ny version af billedet - navnet bliver genereret ud fra en
hashing af de parametre, der benyttes til genereringen.

Du burde dog kunne få nogle mere brugbare navne ved at bruge følgende
extension fra TER: fl_realurl_image

Jeg vil dog formode at ovenstående extension også kræver at du
konfigurerer RealURL :-)

--
Regards

Jacob Rasmussen