[TYPO3-UG Denmark] Inaktive menupunkt

Morten Hagh morten at hagh.dk
Tue Dec 14 08:30:36 CET 2010

Hej liste,

Et mærkeligt spørgsmål følger:

Er det muligt at bestemme at nogle enkelt menupunkter i en topmenu ikke skal
henvise nogle steder hen. Altså hvis der klikkes på det, sker der intet? Kan
man lave punktet som et shortcut og så sætte at alle shortcuts i topmenuen
er inaktive?

I min topmenu har jeg f.eks. ”Produkter” som ikke har noget indhold, men i
stedet kommer der en dropdown, hvor der så er listet nogle produkter

Min menu genereres med:

lib.TOPMENU = HMENU
lib.TOPMENU.entryLevel = 0
lib.TOPMENU.1 = TMENU
lib.TOPMENU.1 {
  expAll = 1
  wrap = <ul id="nav">|</ul>

  NO.wrapItemAndSub = <li class=”item”>|</li>
  NO.ATagParams.dataWrap = id="menu-{field:uid}" title="{field:title}"
}

lib.TOPMENU.2 < lib.TOPMENU.1
lib.TOPMENU.2 {
  wrap = <ul id="sub">|</ul>