[TYPO3-UG Denmark] Fold out menu og frames

Kristian Wind kw at hovsa.dk
Sat May 9 10:27:05 CEST 2009

Hej alle!

Jeg har lidt problemer med en fold out menu og frames. Og ja, vi kan
diskutere om frames er godt eller ikke - men i dette tilfælde kan jeg
ikke se andre udveje (Der er over 2.000 sider i 3-4 niveauer på dette
site, og hvis det ikke er frames, vil man skulle scrolle i en
uendelighed til de valgte menupunter efter hvert klik. Hvis der er
nogen løsning med fx. div'er, der kan løse dette, er jeg selvfølgelig
meget interesseret).

Så...

Jeg har en top-frame, en left-frame og en pagecontent-frame.

Jeg har links på alle mine menupunkter. Det der er problemet, er at
jeg har en target på menuerne til 'pagecontent'. Når jeg slår target
til, virker links, men 'fold out' virker ikke. Når target er fra,
virker fold out, men man får ikke vist indhold fra selve siden, man
klikker på (og desuden loader den forkert i egen frame - selvfølgelig).

Håber det er nok til at I kan danne jer overblikket...

# Min menu kopieret fra foldoutmenu manualen:
subparts.ZMENU = COA
subparts.ZMENU {
   10 = HMENU
   10.wrap = <ul>|</ul>
   10.1 = TMENU
   10.1.target = pagecontent
   10.1 {
     expAll = 0
     itemArrayProcFunc = user_foldoutMenu->getIfSubUidList
     NO {
       allWrap = <li>|</li>
     }
     IFSUB < .NO
     IFSUB = 1
     IFSUB {
       subst_elementUid = 1
       doNotLinkIt = 0
       linkWrap = <A onmousedown="ZMENU.foldMenu('ZMENU-
{elementUid}');return false;" style="cursor: pointer;">|</A>
       allWrap = <li>|<ul id="ZMENU-{elementUid}">
       wrapItemAndSub = |</ul></li>
     }
   }
   10.2 < .10.1
   10.3 < .10.1
   10.4 < .10.1
   20 = TEXT
   20.data = register:ifSubUidList
   20.postUserFunc = user_foldoutMenu->JSWrapper
   20.postUserFunc.prefix = ZMENU
   20.required = 1
}

# Mit frameset:
framemain = PAGE
frameset = PAGE
frameset2 = PAGE
pagecontent = PAGE
left = PAGE
top = PAGE
white = PAGE

framemain.typeNum = 0
frameset.typeNum = 5
frameset2.typeNum = 4

pagecontent.typeNum = 1
left.typeNum = 2
top.typeNum = 3

white.typeNum = 6

framemain.frameSet {
   params = {$_stdFramesetParams}
   cols = *,900,*
   1 = FRAME
   1.obj = white
   1.params = {$_stdFrameParams} scrolling="no"
   2 = FRAME
   2.obj = frameset
   2.params = {$_stdFrameParams} scrolling="no"
   3 = FRAME
   3.obj = white
   3.params = {$_stdFrameParams} scrolling="no"
}

frameset.frameSet {
   params = {$_stdFramesetParams}
   rows = {$topFrameHeight},*
   1 = FRAME
   1.obj = top
   1.params = {$_stdFrameParams} scrolling="no"
   2 = FRAME
   2.obj = frameset2
   2.params = {$_stdFrameParams} scrolling="no"
}

frameset2.frameSet  {
   params = {$_stdFramesetParams}
   cols = {$leftFrameWidth},*
   1 = FRAME
   1.obj = left
   1.params = {$_stdFrameParams} scrolling="yes"
   2 = FRAME
   2.obj = pagecontent
   2.params = {$_stdFrameParams} scrolling="auto"
}

Håber I kan hjælpe mig...
På forhånd tak!

Kristian