[TYPO3-UG Denmark] Statisk virksomhedsdata (brugere/gruppe)

Stig Kjeldsen sk at itu.dk
Wed Mar 25 10:01:09 CET 2009

Jeg sidder og grubler over den rette løsning til følgende problemstilling:

"En kunde ønsker at registrerede brugere (feusers) i registrerede
virksomheder (fegroups), kan logge ind på hjemmesiden, se bestemte side
og editere deres personelige data."

Der kunne være 20 registreret virksomheder, med 15 brugere i hver
virksomhed. Altså 300 brugere som har ret til at logge ind og se særlige
sider.

Hvorledes håndterer I statisk virksomhedsdata, såsom virksomhedsnavn,
adresse, telefon, web osv? Som udgangspunkt er der ikke mulighed for at
registrere virksomhedsdata i gruppeprofilen. Ville I registrere
virksomheden som bruger i stedet? I givet fald skal der vel etableres en
kobling mellem virksomheden og de brugere der tilhører virksomheden.
Eller burde man i stedet registrere virksomheden som både bruger og
gruppe... det kan jo hurtigt blive uoverskueligt.

Jeg havde tænkt mig at bruge felogin, feuserregister og TYPO3s
bruger/gruppe system.

Mvh

Stig Kjeldsen