[TYPO3-UG Denmark] Advarsel vedr. hacking

Søren Malling soren.malling at gmail.com
Wed Jul 22 13:26:42 CEST 2009

Hej Niels,

Det er ingen "hetz" mod dig, men jeg har set mange tilfælde, hvor
sådanne problemer også skyldes usikker omgang med FTP oplysninger. Jeg
siger ikke at det er sådan i dit tilfælde!

Fra denne side -
http://news.softpedia.com/news/Gumblar-Exploit-is-the-Most-Prevalent-Web-Threat-111701.shtml
- står flg.:

"Since this script has been found on websites running a variety of PHP
applications, it cannot be tied to a particular vulnerability.
Instead, compromised FTP credentials might be the point of entry. "

Forresten blev der fornyligt udsendt en ny version af TYPO3 med en
række fejlrettelser, måske det var på tide at opgradere til 4.2.8 :)

http://news.typo3.org/news/article/typo3-428-4112-and-4013/

Mvh.

Søren