[TYPO3-UG Denmark] RTE - simpelt sp ørgsmål

Søren Andersen hacksaw at zpeed.dk
Thu Jan 8 21:01:23 CET 2009

Hej Kim

Jeg kan desværre ikke give dig løsningen, dertil har jeg for lidt tid lige
nu, men jeg kan give dig et udgangspunkt for at undersøge det selv.

RTE'en skelner mellem inline og block elementer. Det der gør at du ikke kan
lave header 4 og header 5 på samme linje er at <hX> elementerne er
block-elementer af natur. Du kan muligvis løse problemet på din side ved at
bruge CSS til at sætte display: inline; for disse elementer, men det er
bestemt ikke nogen pæn løsning. Derimod bør du - af hensyn til søgemaskiner
og browsere, der ikke tolker CSS - have hele titlen i ét element f.eks.
<h4></h4> og så bruge <span> elementer til at style med, som f.eks.:
<h4><span class="firstwords">To ord</span>flere ord</h4>, på samme måde som
at du kan gøre noget af en overskrift fed, uden at hele overskriften bliver
det.

Det du har behov for er at definere din egen "tekststil" i RTE'en, en stil
hvor du kan markere de to ord, og vælge fremhævelsen på en liste. Det kræver
bl.a. at du definerer noget pageTSconfig, og at du retter lidt i RTE'ens
stylesheet. Som sagt kan jeg ikke give dig den præcise metode, for jeg
husker den ikke på stående fod, og jeg har ikke tid til at udforske det.

Håber dog at du kan finde en løsning, måske ved at en anden hjælper dig
yderligere, og at løsningen bliver tilgængelig her på listen.

Med venlig hilsen
Søren Andersen