[TYPO3-UG Denmark] Statisk virksomhedsdata (brugere/gruppe)

Torben myicq2 at 3gmx.net4
Sat Apr 4 08:15:46 CEST 2009

Stig Kjeldsen <sk at itu.dk> wrote in
news:mailman.1.1237971670.13813.typo3-ug-denmark at lists.netfielders.de:

> Jeg sidder og grubler over den rette løsning til følgende
> problemstilling:
>
> "En kunde ønsker at registrerede brugere (feusers) i registrerede
> virksomheder (fegroups), kan logge ind på hjemmesiden, se bestemte
> side og editere deres personelige data."

Hvis data eksisterer i forvejen, kunne du måske overveje at skrive en lille
extension til loginfunktionen. Jeg har for nogle år siden lavet dette, så
login-boksen i Typo3 checkede username / password mod en ekstern database,
og derefter on-the-fly oprettede bruger / group i Typo3. Fordelen ved dette
er at du 100% kan styre hvilken logik der skal ligge bag login og
rettigheder. Desuden er du fri for at oprette tusindvis af brugere, OG du
er fri for at skulle oprette brugere i både virksomhedens interne databaser
og i Typo3.

Det kræver at du kan slå brugeren op med username / password og dermed få
virksomheden. Derefter er det bare at indsætte i korrekte tabeller.

Jeg vil gerne sende noget source hvis du ønsker det.

Mvh

Torben