[TYPO3-UG Denmark] BE login session problem

Karsten P webdesign.karsten at gmail.com
Sat Apr 4 13:48:23 CEST 2009

Hej Liste

Efter upload af et komplet site til et webhotel, kan jeg ikke længere
logge ind i BE. Jeg får følgende fejl i loggen:

[Mon Mar 09 11:34:29 2009] [warn] mod_fcgid: stderr: PHP Warning:
Unknown: open(/var/lib/php/session/sess_5tjm4lhpmo64bqbopdsmcs3ff5,
O_RDWR) failed: Permission denied (13) in Unknown on line 0

Svaret jeg har fået fra webhotellet er følgende:

Dine session filer bør du gemme i en egen mappe, fremfor
/var/lib/php/session som deles med andre brugere. Det giver ellers
mulighed for at hijacke dine sessions. Der bør være en option i Typo3,
hvor du angiver under hvilken sti sessions skal gemmes.

Har aldrig oplevet dette problem før, på nogle af de typo3 sites jeg har
lavet.

Er der nogle bud på hvad jeg evt kunne gøre........?

mvh
Karsten P