[TYPO3-UG Denmark] Fast mappe på serveren til filer fra bruger xx

Peter Klein peter at umloud.dk
Sat Apr 4 13:48:22 CEST 2009

Hej Rasmus.

Det er standard TYPO3 filhåndtering.

Filerne i fileadmin/ er FIL BIBLEOTEK.
Når du bruger en af disse filer (billeder), bliver de kopieret over i
uploads/ folderen.
D.v.s. at du kan slette filerne i fileadmin/ bagefter, uden at det ændre
noget i Frontend, da billederne der referer til uploads/

Men hvis du gerne vil have at de skal referer direkte til filerne i
fileadmin/, så skal du installerer DAM extension. (plus et par ekstra DAM
addon extensions)
http://typo3.org/extensions/repository/view/dam/current/

--
Peter Klein / Umloud Untd

"Rasmus Enevoldsen" <rasmus at fam-enevoldsen.dk> wrote in message
news:mailman.47439.1236161019.2904.typo3-ug-denmark at lists.netfielders.de...
Hej Liste

Jeg er rimeligt ny mht typo3, og sider og bakser med at oprette BE brugere
der skal kunne oprette og ændre sider på deres del af hovedsiden ( 1holte.dk
), for at skabe mere overblik, over filer mm. ville jeg gerne lave det
sådan, at når bruger "Tropsleder" ligger billede eller andet op på en af
sine sider, så kommer filen automatisk til at ligge i
fileadmin/uoloads/trop_files/.
Jeg har lavet et file mount der peger til trop_files, og brugeren kan også
se og uploade filer hertil. men når brugeren så opretter et pagecontent,
f.eks. en fil liste til dovnload, så kommer filerne til at ligge i
uploads/media/ eller uploads/pics/

Hvordan tvinger man alle filer fra en bestemt BE-bruger eller
BE-brugergruppe til at ligge et bestemt sted på serveren?

mvh

Rasmus Enevoldsen