[TYPO3-UG Denmark] GIFBUILDER og billedkvalitet

Tomas Norre Mikkelsen tomas at pohldata.dk
Thu Sep 4 13:35:53 CEST 2008

Hej,

Jeg har nogle problemer med kvaliteten af billederne ved brug af
GIFBUILDER, jeg har følgende opsætning af det:

lib.topimage.2 = IMAGE
lib.topimage.2 {
file = GIFBUILDER
	file {
		XY = 832,180
		format = png
		quality = 100

		10 = IMAGE
		10.file = fileadmin/templates/topbanners/5.jpg

			# Example 1, Light grey	box (#cccccc) no box transparency
              20 = IMAGE
                20 {
                        offset = 50,50
                        XY = [mask.W],40
                        file = GIFBUILDER
                        file {
                                XY = 400,40
                                	# The color of the Box
                                backColor = #cccccc
                        }
                        mask = GIFBUILDER
                        mask {
                                XY = [10.w]+40,40
                                	# The transparency of the box:
                                	# #000000 = fully transparent like the text
                               	# #ffffff = nothing transparent at all
                                backColor = #ffffff
                        }
               }

                20 >

                20 = TEXT
               20 {
                        #niceText = 1 # indsat for at forsøge at fjerne
den ensfarvet boks
                        text = Vi skaber dokumentation
                                # The transparency of the text.
                                # Same rules as above
                        fontColor = #ffffff
                        fontSize = 16
                        offset = 450,120
                        fontFile = fileadmin/templates/fonts/verdana.ttf
#fontFile = fileadmin/ALTdragon.ttf

                     }

	30 >

                30 = TEXT
               30 {
                        #niceText = 1 # indsat for at forsøge at fjerne
den ensfarvet boks
                        text = så brugerne klapper i deres hænder!
                                # The transparency of the text.
                                # Same rules as above
                        fontColor = #ffffff
                        fontSize = 16
                        offset = 450,140
                        #fontFile = fileadmin/ALTdragon.ttf
                        fontFile = fileadmin/templates/fonts/verdana.ttf

                }

	}
}

Og det resultere i:
http://files.pohldata.dk/top_img_efter.png

Billedet så inden GIFBUILDER således ud.
http://files.pohldata.dk/top_img_foer.jpg

Har i nogle hints til hvad der kan være galt?

Jeg har sat gdlib_2 =1 i min local.conf og de andre ting som wiki'en
(http://wiki.typo3.org/index.php/GIFBUILDER_QUALITY) skriver om.

Håber her er lidt hjælper at hente,

vh
--