[TYPO3-UG Denmark] "ccreate new element" ikon mangler

Thomas Rehhoff thomasr at REMOVETHISlinkfactory.dk
Thu Oct 16 23:17:22 CEST 2008

Hej Barbara, her en lille checkliste for at sætte et site op med Templa
Voila:

1) check at css_styled_conten og Templkavoila er installeret (evt også
static_info_tables)
2) Lav en sysfolder til dine TO og DS
3) Lav en rod side for websitet, som du sætter til at være root-page og
sætter "general record storage page" til at pege på den mappe du oprettede
under pkt2.
4) lav et root Typoscript på rodsiden og sæt hak ud for:
-clear constants og setup
-roottemplate
-i setup feltet skriver du følgende linier ind:
page = PAGE
page.typeNum = 0
page.10 = USER
page.10.userFunc = tx_templavoila_pi1->main_page

Til sidst skal du i rootTS'et huske at inkludere css_styled_content under
include from extensions.

Gem og så skulle det gerne spille.

Hvis du stadigt har vrøvl med manglende wizard-ikoner, så afinstaller TV,
tøm cache, og reinstaller TV, det hjælper nogen gange.

Alternativt har du mappet dine dataelementer forkert op i din DS - tjeck at
de er af redigerinstypen "Content Elements"

--

Venlig hilsen

Thomas Rehhoff
LinkFactory | + 45 70 22 23 22 |  thomasr at linkfactory.dk
Sankt Peders Stræde 45
1453 København K

TYPO3 Open Source CMS - Enterprise CMS uden licensomkostninger, læs mere på
www.linkfactory.dk
TYPO3 kurser: www.linkfactory.dk/kurser

news:mailman.46721.1224173064.4573.typo3-ug-denmark at lists.netfielders.de...