[TYPO3-UG Denmark] TYPO3 hos unoeuro.com

Benny Simonsen benny at slbs.dk
Wed Nov 19 22:11:57 CET 2008

19. nov. 2008 19.12 skrev Mads Brunn <mads at brunn.dk>:
> Hej Benny
>
> Har du angivet stien til ImageMagick korrekt i install-tool?
>
> Ifølge unoeuro's FAQ er ImageMagick placeret i
>
> /usr/local/bin/safe

Ja.Fra install toolet:
It seems that there is no adequate ImageMagick installation available
at the checked locations (/usr/local/bin/safe/, /usr/local/php/bin/)
An 'adequate' installation for requires 'convert',
'combine'/'composite' and 'identify' to be available

Kan det være fordi exec() ikke kan bruges?
Jeg har kørt et script fra web
(http://oeb-kirke.dk.linux6.unoeuro.com/wec_servercheck.php), som bla. siger:
PHP Scripting Test	Failed
    * There were one or more configuration error(s):
Details:
    * Could not use the exec() PHP function on this server. Please
check with your hosting company and make sure that the use of the
exec() function is allowed because it is needed for some TYPO3
features.
    * Safe mode disables the use of required PHP functions. Please disable it.

Jeg har prøvet at lade scriptet printe output fra testen hvor det
undersøger om ImageMagick er tilgængelig.
Det giver:
{En hvilken som helst sti}: Version: ImageMagick 6.2.7 05/31/06 Q16
http://www.imagemagick.org
Så det ser jo fint ud (synes jeg)
Det er underordnet hvad sti der angives til convert, så får jeg
ovenstående resultat, men er det pga. safemode?

Scriptet kan ses her:
http://oeb-kirke.dk.linux6.unoeuro.com/wec_servercheck.php.txt

/Benny