[TYPO3-UG Denmark] Re: skifte TCA-udseende afhængig af type-valg

Simon Justesen simon at FJERNDETTEsimm.dk
Mon May 26 15:37:37 CEST 2008

Simon Justesen skrev:
> [...]
>
> Eller rettere jeg forsøger - for jeg kan ikke rigtig få det til at
> virke. Jeg støtter mig til følgende:
>
> http://wiki.typo3.org/index.php/Backend_Programming#Multiple_.22types.22_entries
>
> og
> http://typo3.org/documentation/document-library/core-documentation/doc_core_api/4.1.0/view/4/2/#id3613137
>

> Wikien siger at type skal hedde "type", men coredokumentationen kalder
> den "displaytype", hvilken er rigtig? Skal der inkluderes noget
> javascript, for jeg synes ikke den skifter når jeg vælger en anden værdi

Det lykkedes mig at få det til at virke.

Hvad jeg ikke synes fremgår særlig tydeligt i manualen er,
at man skal indsætte flg. i ctrl-arrayet i ext_tables.php

"ctrl" => Array (
"type" => "type"
)

og så man indsætte sit arrayindex "type" i

"feInterface" => Array (
"fe_admin_fieldList" => "hidden, type"

Dernæst skal man over i tca.php og opsætte sit felt som normalt

			"type" => Array (
				"exclude" => 1,
				"label" => "Type",
				"config" => Array (
					"type" => "select",
					"items" => Array (
					Array("Shoppinglinks",0),						Array("Tilmeld butik til
søgning", 1),						)
	)
),

og så slutteligt angive sine felter i types-feltet (stadig i tca.php) f.eks

"types" => Array (
"0" => Array("showitem" => "hidden;;1;;1-1-1, pe, url, category,
firmanavn, navn, address, postnrby, email, bemaerkninger, region,
kommune, typen, gaster, basisshoplink, 	tekstshoplink, nyhedsbrev,
billedfil, menukortfil"),

"1" => Array("showitem" => "hidden;;1;;1-1-1, type, url,
category_butikker, firmanavn, navn, address, postnrby, email,
bemaerkninger, region, kommune, typen, gaster, basisshoplink,
basisshoplink, tekstshoplink, nyhedsbrev, billedfil, menukortfil"),

Jeg ved ikke om det er særlig forståeligt stillet op, men måske det kan
hjælpe nogle der sidder med samme problemer

Med venlig hilsen
Simon Justesen
Freestyle Design I/S