[TYPO3-UG Denmark] tt_news, indexed_search og cache

Johnny S. js at itpower.dk
Sun Jun 22 12:38:26 CEST 2008

Hej folkens

Jeg har også stillet dette spørgsmål på den engelske liste, men da jeg
desværre ikke har fået den store feedback, prøver jeg også her.

Jeg har et lille problem med min tt_news. Når jeg laver en tidsopsætning
for en nyhed - fx. et starttidspunkt kl 18 samme dag - så kommer nyheden
ofte ikke på siden før næste dag (jeg gætter på, at det skyldes den
interne "levetid" for cachen?). Hvis jeg clearer cachen efter kl. 18, så
kommer nyheden med på siden med det samme. Men det kan vel ikke være
rigtigt, at man manuelt skal cleare sin cache (eller slå caching fra),
hvis man bruger tidsbestemte nyheder og gerne vil have dem online så
snart starttidspunktet er passeret?

Jeg har fundet et par måder at omgåes cachen på, men det er langt fra en
brugbar løsning.
1: config.no_cache = 1 slår alt caching fra
2: plugin.tt_news.allowCaching = 0 slår caching fra på tt_news
3: brug af TCEMAIN.clearCacheCmd på nyheds-folderen til at cleare den/de
sider med tt_news

Problemet med ovenstående er at punkt 1 og punkt 2, desværre modarbejder
indexed_search som åbenbart kun indexere sider der er cached. Punkt 3
virker egentlig fint, hvis nyheden skal online med det samme, men
hjælper desværre ikke ved tidsbestemte nyheder.

Altså:
Hvordan får jeg tt_news til at synliggøre nyheder i frontenden, så snart
starttidspunktet er passeret, samtidigt med at sider caches så
indexed_search kan gøre det søgbare?
Hvad er det jeg har overset ved tt_news (eller indexed_search), som kan
løse dette problem?

Jeg håber virkelig, at der er nogen der har et bud på, hvordan jeg
kommer videre.
På forhånd tak.

/Johnny