[TYPO3-UG Denmark] Layout problem.

Petra Husum petra at design-bureauet.dk
Tue Jun 10 14:57:54 CEST 2008

Hej Jan
Hvis du hellere vil bruge Auto Template Parser i stedet for TemplaVoila og
Flexible Content Element kunne du prøve følgende. Det er længe siden jeg
sidst har brugt Autoparseren, men håber at jeg har fået det hele med og at
det er det du er på jagt efter:

Som du skriver har du i din html-skabelon defineret et område (<div
class="sidebar" />), som du vil bruge til bokse i højre side.
I den TS-template, hvor du i setup-feltet konfigurerer hvilke subparts Auto
Parser Template skal erstatte med indhold, definerer du derfor:

#Erstat ###sidebar### subpart med indhold:
  subparts.sidebar < styles.content.getRight

hvorved indhold fra styles.content.getRight kædes sammen med sidebar-div'en
i din html-skablon.

I roden af dit site sætter du dette ind i Page TSconfig:

mod.SHARED.colPos_list=0,2

for at bruge kolonnerne Normal (0)- dvs. "styles.content.get" og Right (2) -
dvs. "styles.content.getRight" i Page-view.
Under forudsætning af, at resten af din konfigurering af Auto Template
Parser er gjort, skulle du nu kunne indsætte almindelige indholdselementer i
Page-view i kolonnen Right, og indholdet skulle gerne vises i frontenden i
din sidebar-div. Hvis du har definereret h3 som standard-header for dine
indholdselementer kan du bare bruge header-feltet (normal) som overskirft
for dine bokse (eller vælge Layout3 i Type-feltet)

Husk i templaten også at definere, at AutoParser skal medtage div-elementer:
plugin.tx_automaketemplate_pi1.elements.DIV.all = 1      #er ikke sikker på
om det er standard

Din class="sidebar-content" kan du erstatte af et p-tag eller div-tag og
css-style dig ud af det med "div.sidebar p".

Håber det hjælper dig. Skriv igen hvis du får problemer.

Mvh Petra Husum