[TYPO3-UG Denmark] Farver i rtehtmlarea

Stig Kjeldsen sk at itu.dk
Fri Jan 25 11:00:49 CET 2008

Hej Johnny

Endelig noget jeg kan bidrage med på listen. Det har jeg ventet længe på

Indsæt i page TS Config

# ==================================
# DEFAULT RTE PROCESSING RULES
# ==================================
## Tilladte farver i RTE
# General configuration of the available colors
RTE.colors {
   color1 {
     name = Black
     value = #000000
   }
   color2 {
     name = 80% Black
     value = #333333
   }
   color3 {
     name = 60% Black
     value = #666666
   }
   noColor {
     name = Transparent
     value =
   }
}

# Spcific settings for the font color selector:
RTE.default.colors = color1, color2, color3, noColor

# Disables the color picker matrix in all color dialogs
RTE.default.disableColorPicker = 1

RTE.default {
   defaultLinkTarget = _top

   ##Definition af de forskellige klasser
   classesCharacter = [skriv dine klasser her]
   classesParagraph = [skriv dine klasser her]
   classesImage = [skriv dine klasser her]
   classesLinks = [skriv dine klasser her]
   classesAnchor = [skriv dine klasser her]
   classesTable = [skriv dine klasser her]

   ## List all class selectors that are allowed on the way to the database
   proc.allowedClasses = [Alle klasser her, separeret med komma]

## Tilladte knapper
   showButtons = bold, italic, underline, left, center, right,
justifyfull, orderedlist, unorderedlist, outdent, indent, textcolor,
bgcolor, insertcharacter, line, link, image, findreplace, spellcheck,
chMode, inserttag, removeformat, copy, cut, paste, undo, redo, showhelp,
table, toggleborders, tableproperties, rowproperties, rowinsertabove,
rowinsertunder, rowdelete, rowsplit, columninsertbefore,
columninsertafter, columndelete, columnsplit, cellproperties,
cellinsertbefore, cellinsertafter, celldelete, cellsplit, cellmerge,
linebreak, textstylelabel, textstyle, blockstylelabel, blockstyle,
formatblock

## Rækkefølgen af knapperne
   toolbarOrder = bold, italic, underline, space, bar, space, left,
center, right, justifyfull, space, bar, space, orderedlist,
unorderedlist, outdent, indent, space, bar, space, insertcharacter,
line, link, image, textcolor, bgcolor, space, bar, space, chMode,
inserttag, bar, space, linebreak, copy, cut, paste, undo, redo, space,
bar, space, findreplace, spellcheck, space, removeformat, space, bar,
space, linebreak, blockstylelabel, blockstyle, textstylelabel,
textstyle, space, formatblock, space, linebreak, table, toggleborders,
tableproperties, rowproperties, rowinsertabove, rowinsertunder,
rowdelete, rowsplit, columninsertbefore, columninsertafter,
columndelete, columnsplit, cellproperties, cellinsertbefore,
cellinsertafter, celldelete, cellsplit, cellmerge, bar, space,

   ## Instruct htmlArea RTE to ignore properties mainStyleOverride and
inlineStyle.
   ignoreMainStyleOverride = 1

   ## Følgende styleSheet bliver benyttet
   ## HUSK AT ændre navnet på stylesheet ved ændringer, da
   ## ændringer ellers ikke slår igennem
   contentCSS = fileadmin/templates/[navn]/css/htmlarea.css
}

Husk at definere dine styles i dit stylesheet.

Derudover skal du selvfølgelig sørger for at alle dine styles bliver
skrevet til databasen

Mvh

Stig Kjeldsen
OpenGate