[TYPO3-UG Denmark] tt_news

Franz Malten Buemann info at t3p.dk
Mon Jan 14 22:14:08 CET 2008

Hej Lars,

Du skal lave 2 sider.

Hver side skal have nyheds plugin'et installeret.

På den ene side (nyhedslisten) skal du vælge LIST under generelle
instillinger i plugin'et. Under andre indstillinger skal vælge " SideId til
visning af enkel nyhed:" og angive hvilken side du har lavet til at vise én
nyhed. Efter det har du lavet nyhedslisten (det har du vist i forvejen, men
nok valgt både LIST og SINGLE)

På den side hvor én nyhed, skal der også være et nyheds plugin. I det plugin
under generelle indstillinger skal du vælge "SINGLE" og under "andre
instillinger" skal indsætte siden med din nyhedsliste under " SideId at
vende tilbage til:"

Så skulle du have adskilt listevisning og enkeltvisningen af nyhederne.

Under setup i din skabelon kan du indsætte:

tt_news.displayList.age_stdWrap.age = 0

for at komme af med alder

For at komme af med dato og forfatter skal du have haft i skabelonen. Nu er
der flere skabeloner du kan være i gang med at bruge. De ligger i
typo3conf/ext/tt_news/ mappen.

Check hvilken du bruger via: skabelon -> template analyzer
Under: ..tt_news..hvor der kunne stå noget i retning af:

plugin.tt_news.file.templateFile = EXT:tt_news/pi/tt_news_v2_template.html

Når du har fundet den så kopier filen til fx.

fileadmin/templates/tt_news.html

og indsæt derefter i din skabelon i constants feltet:

plugin.tt_news.file.templateFile = EXT:tt_news/pi/tt_news.html

Du kan nu rette i:

Fileadmin/templates/tt_news.html og fjerne de ting du ikke vil have såsom
###NEWS_AUTHOR### osv.

Med venlig hilsen

Franz Malten Buemann

TYPO 3 PORTAL