[TYPO3-UG Denmark] Domæne genkendelse udfra sprog

Ramtin Matin rm at prolog.dk
Mon Feb 18 11:08:37 CET 2008

Hej alle,

Jeg har et site som jeg har udviklet på 5 forskellige sprog,
engelsk(default), dansk, svensk, finsk og islandsk. Dette site er udviklet
så når man går ind på de respektive TLD's så finder den selv ud af hvilket
sprog den skal bruge f.eks.:

[globalString = HTTP_HOST= *domæne.dk]
config {
sys_language_uid = 1
language = dk
}

hvorefter den vælger dk som sprog med følgende URL
http://www.domæne.se/index.php?L=1 . Den observante ville nok straks sige
hvorfor har du .se som TLD. Og det er fordi det er et svensk site med
webhotel som er konfigureret med et .se domæne.

Udfordringen ligger i at få Typo3 til at blive på det pågældende domæne.
Dvs. når man går ind på http://www.domæne.dk at den så istedet for at gå
ind på http://www.domæne.se/index.php?L=1 bliver på http://www.domæne.dk.

Jeg håber i kan hjælpe mig da jeg har brugt rigtig lang tid på at finde ud
af hvordan det kan gøres og om det over KAN lade sig gøre?!

/Ramtin Matin