[TYPO3-UG Denmark] Ustandselige forsøg på cross-site scripting

Lars Erik Dangvard Jensen lars at dcmediahosting.com
Fri Feb 1 23:12:23 CET 2008

Hej Ole

Hvis du kan bruge .htaccess på dit webhotel, så kan du afvise requests
fra de IP-adresser det drejer sig om.
Se evt. http://httpd.apache.org/docs/2.2/mod/mod_authz_host.html#deny

Der er flere metoder, hvis du administrerer serveren selv. Bl.a.
firewall og web application firewall (WAF, ModSecurity til Apache2.x).
For TYPO3 WAF, tjek http://docs.google.com/View?docid=dfmxfb6f_4gs6fm4
Om et par uger releaser jeg et nyt rule set til TYPO3 WAF (det kører
test i øjeblikket).

Generelt vil jeg anbefale at bruge en web application firewall, det er
superfleksibelt men desværre lidt langhåret at komme i gang med...

Med venlig hilsen / Best regards
Lars E. D. Jensen
DCmedia Hosting
Dronningensgade 23, DK-5000 Odense C