[TYPO3-UG Denmark] http_makelinks åbner som _blank. Og tips om mailto og image

Anders Tillebeck at at opengate.dk
Tue Aug 26 00:14:00 CEST 2008

Hej

I tslib/class.tslib_content.php er der nogle links funktioner. Bl.a.
denne: function http_makelinks($data,$conf).

WWW links:
Er der ellers en god måde at lave links på i ens ekstension? Jeg har
tilgang til fe_users.email og kalder:
$content = $this->cObj->http_makelinks($content,$conf);
for at lave rigtige links. Er der en bedre måde at gøre det? Hvis det er
en fin måde, hvordan får jeg den så til at åbne links, som _blank? Det
må være noget i $conf.

Mailto links:
Jeg gør det i to trin. Når jeg hiver fe_users.email ud kalder jeg hver
gang denne, som krypterer mailene:
$this->cObj->http_makelinks($row['email'],$conf);
Til slut i ekstensionen kalder jeg:
$content = $this->cObj->mailto_makelinks($content,$conf);
som så laver mailto-links ud af de krypterede mailto-sætninger. Er det
fint, eller er der en bedre praksis?

Images:
Jeg kan hive fe_users.image ud fra databasen. Men for mig er det bare et
filnavn, ikke noget sti til filen. Hvordan får jeg fra fe_users.image
den html, som bruges til at vise billedet i ens frontend plugin?

Mange tak
Anders