[TYPO3-UG Denmark] valg af server (dedikeret) og performance

Allan Jacobsen allan.j at cobsen.dk
Wed Aug 20 15:01:18 CEST 2008

Hej Jacob

On Ons, August 20, 2008 13:45, Jacob Schmidt wrote:
> Hej Liste
>

> Jeg skal have flyttet et site fra en delt server over på en dedikeret
> server. Spøgsmålet er hvad jeg skal vælge, min host kan tilbyde flg.

Det afhænger af hvor hurtig en site i vil have, den mindste vil helt
sikkert give hurtigere svartider end i har i dag, og de andre vil gøre
tingene lidt hurtigere endnu, fordi man kan afsætte mere ram til cache.

> [...]
>

> Juli
> Unique visitors: 5050
> Number of visits: 21120
> Pages: 103966
> Hits: 1584778
>

> August (indtil videre)
> Unique visitors: 5341
> Number of visits: 19783
> Pages: 98044
> Hits: 1626629
>

> Mht. til performance optimering er jeg faldet over denne pdf:
> http://t3dd07.typo3.org/fileadmin/slides/Optimizing-TYPO3-performance.pdf
>

> Der er en "slide" med optimering af MySQL. Vil dette være en fornuftig

Det vil være et fornuftigt udgangspunkt, men hvis i virkelig vil tune det,
skal i køre overvågning og teste hvilke parametre, der giver mest
performance.

> Mht. til php.ini kan jeg se på flg. side:
> http://wiki.typo3.org/index.php/Check_Basic_Configuration at memory_limit
> bør sættes til 25M Men dette afhænger vel af mængden af RAM?

Nej, i skal sætte memory_limit til mindst 32M, for ellers risikerer i at
få fejl, hvis TYPO3 prøver at allokere mere ram end der er afsat, jeg
anbefaler at sætte memory_limit til 64M.

> Er der andre settings i php.ini der bør ændres i forhold til performance?

Der er ikke nogen settings i php.ini, der betyder noget for performance,
andet end at i skal enable en phpcache/phpaccelerator, og der er flere at
vælge imellem, det står også i Dmitry's slideshow ovenfor.

MVH
Allan Jacobsen