[TYPO3-UG Denmark] Direct Mail og vedhæftet filer.

Jan Ebbe Jensen janebbe at abildgaarden.net
Thu Aug 7 23:52:25 CEST 2008

I forbindelse med Direct Mail er jeg røget ind i et mærkeligt problem. Jeg
kan godt sende mails, men når jeg vedhæfter en fil så når filen ikke frem
til modtageren. Selve tekst-mailen kommer frem?

Den første fil som jeg forsøgte at vedhæftede var på ca. 2M byte, hvilket
medførte at jeg fik en fejlmeddelelse:

1: Filesize (2.1 M) of file

'/var/www/janebbe.dk/public_html/typo3/fileadmin/user_upload/NO_08_web_fin.pdf'

exceeds limit (500 K). (sys_dmail:11:attachment)

Jeg læste I et tidligere indlæg, at man kunne ændre 'max_size=500', som
ligger i filen tca.php til fx 1600. Derudover skulle man også ændre i
tabellen sys_dmail felt: attachment fra tinyblob til mediumblob (evt. også
longblob) men det virkede desværre ikke.

Jeg ændrede tingene tilbage til udgangspunktet for at prøve igen bare med en
fil der var mindre end 500 k byte. Jeg fik ikke nogen fejlmeddelelse, men
den vedhæftet fil kom ikke frem til modtageren, kun tekst-mailen. Hvis jeg
kikker under Direct Mail, så kan jeg se at der er vedhæftet en fil til den
mail jeg har sendt?

Jeg kan ikke blive klog på om det mig der har gjort noget forkert eller
mangler at gøre noget før det kører. Eller om fejlen er hos Unoeuro hvor jeg
har min TYPO3 installation?

Nogen der ved hvordan det løses?

Mvh

Jan Ebbe Jensen