[TYPO3-UG Denmark] Automatisk tilknytning af brugere til domæne

Søren Andersen hacksaw at zpeed.dk
Thu Apr 17 14:43:07 CEST 2008

Hej Liste

Jeg har en installation hvor jeg på mit domæne: domæne.dk har en hjemmeside
med et forum, hvor brugere kan oprette sig gennem mm_forum.

Samtidig har jeg en række sider: sub1.domæne.dk, sub2.domæne.dk, osv. Og der
kommer nye til. Disse underdomæner administreres af BE brugere som jeg
opretter og tilknytter til de enkelte domæner.

Problemet er så at når en fe-bruger er logget ind på hoveddomænet: domæne.dk
så vil brugeren også være logget ind på de andre sider og det kan godt skabe
noget forvirring. Derfor vil jeg gerne have at brugere som er logget ind på
domæne.dk ikke er logget ind på underdomænerne, og det skal selvfølgelig
også gælde den anden vej, da underdomænerne også kan have brugere
tilknyttet.

Så er spørgsmålet bare hvordan man løser sådan en problemstilling. Jeg kunne
jo lave en modifikation af mm_forum så brugerne bliver oprettet som låst til
et domæne, men hvis jeg kunne undgå sådan en løsning så ville det være godt.
Under alle omstændigheder vil sådan en løsning jo ikke sikre at
underdomænernes brugere bliver låst, for her bliver brugerne oprettet af de
BE brugere der har adgang til de forskellige underdomæner.

Nogen gode forslag?

Med venlig hilsen

Søren Andersen