[TYPO3-UG Denmark] tilgå globals["TSFE"] fra ekstern php side

Anders Tillebeck at at opengate.dk
Thu Sep 20 12:04:04 CEST 2007

Hej liste

Jeg har et typo3 hotel, hvor jeg har uploaded en php-fil til en folder.
Php-filen kommunikerer med et flashspil på sitet.

Det virker sådan, at Typo3 viser flashfilen og flashfilen linker til
php-siden, for at få svar på, hvem der er logget ind. Desværre ser det
bare ud til, at php-filen ikke har adgang til globals["TSFE"].

Er det korrekt? Og hvis det er, er der så nogen måde, at få en ekstern
php-fil til at kunne tilgå $GLOBALS["TSFE"]->fe_user->user["uid"] (eller
få den info på anden måde)?

Hvis det er dårligt forklaret, så prøver jeg lige en gang til:
1) index.php?id=3 - Her ligger en flashfil, som får data fra og sender
data til datastr.php
2) fileadmin/templates/sitename/game/datastr.php - filen, som sender
data til flash
  - Og jeg vil så gerne have, at datastr.php ved, hvilken fe_user, der
er logget ind.

Håber, det giver mening,