[TYPO3-UG Denmark] Typoscript hvordan debugger I ?

Peter Klein peter at umloud.dk
Tue Sep 4 13:37:03 CEST 2007

Hej Gunner. Jeg kan ikke lige hjælpe dig med cc_randomimage problemet, men
du kan lave random content, uden brug af extensions, men istedet eln lille
stump typoscript. :)

-- cut --
lib.randomContent = COA_INT
lib.randomContent {
  10 = CONTENT
  10 {
    table = tt_content
    select {
      # ID på den side hvor du har gemt dine content elementer
      pidInList = 30
      # Antal content elementer der skal vises
      max = 2
      orderBy = rand()
    }
  }
}
-- cut --

--
Peter Klein/Umloud Untd

"Gunner" <gunner at internetsnedkeren.dk> skrev i en meddelelse
news:mailman.2639.1188829862.17142.typo3-ug-denmark at lists.netfielders.de...
Nu har jeg allerede brugt for lang tid på dette så jeg vil lige høre
hvordan I arbejder med typoscript. Det henvender sig til et specielt
problem men er tit generelt for mine problemer med typoscript:

Jeg skal opgradere en side fra en version til en anden af typo3 3.8 til
4.1.2.

Noget typoscript virker i den ene (3.8):
temp.random = USER_INT
temp.random {
  userFunc = tx_ccrandomimage_pi1->main
  path = fileadmin/template/main/images/random/
  fileExt = jpg,JPG,jpeg,gif,png
  renderObj = COA
  renderObj {

    10 = IMAGE
    10.file = ###FILE_1###
    10 = IMAGE
    10.wrap = |

      }
}

Men samme typoscript virker ikke i 4.1.2. Jeg har set mange ting
igennem, checket for om alle extensions er installeret, checket om
billederne er hvor de skal være, checket rettigheder mv.

Her er den ikke virkende version:

[...]

Men mit spørgsmåler egentlig hvordan I arbejder med et sådant problem,
hvordan I får systemet til at spytte nogle errors ud så man kan
fejlfinde lidt, mv.

mvh
Gunner