[TYPO3-UG Denmark] typo3 5.0

Mathias R. Wulff mathias at rawu.dk
Mon Oct 29 21:21:24 CET 2007

Hey

Måske det ikke er det rette forum, men der står jo ikke noget om
versionsnummer her på gruppen (eller gør der?)

jeg har installeret php6 på min windows og vil gerne teste typo3 5.0
frameworket. Men lige meget hvordan jeg venner og drejer det så siger den

Fatal error: Class 'T3_Framework_Component_Manager' not found in
C:\!Mathias\$MRW\$www\typo5\typo3\Packages\Framework\Classes\T3_Framework.php
on line 67

Jeg har prøver at installere med installscriptet fra
http://5-0.dev.typo3.org/trac/TYPO3/wiki/QuickInstallation
jeg har prøvet den komprimerede fil, og jeg har prøvert at kopiere
filerne dirrekte via svn (subversion)

Men intet hjælper.

Jeg kan gå ind i koden og rette så jeg inkluderer filen, men så kommer
der en ny includefejl. Hvad mangler jeg?

  Mathias Wulff

Åh ja: Til andre der vil kaste sig over samme projekt:
php6 er som standart sat til ikke at være unicode. Det kræver typo3 5.0
dog, når du sætter unicode til vil mange af dine scrips måske ikke
virke. Husk at sætte
declare(encoding = 'utf-8');
eller eventuelt
declare(encoding = 'latin-1');