[TYPO3-UG Denmark] rte i T3 3.8.0 og IE7

Mads Brunn mads at typoconsult.dk
Thu Oct 18 21:03:47 CEST 2007

Hej Jeppe

Jeppe Vestergaard wrote:
> Jeg havde en fornemmelse i mit hoved, at extensions udviklet før version 4
> kan have problemer i version 4 af T3.

Jeg kan ikke komme i tanke om ret mange extensions som holder op med at
virke når man går fra 3.8 til 4.0. Det du primært skal være på udkig
efter er nogle få grimme fætre som XCLASS'er dele af core'en. Hvis du
har sådanne extensions installeret skal du være forsigtig med at
opgradere. Du vil som regel kunne finde dem ved at søge efter filer hvor
filnavnet hedder noget med *ux_*.php (ux står for User Xtension).

> Jeg er ikke så nervøs for at der ikke findes en fungerende rte i version 4.

Det behøver du heller ikke at være. rtehtmlarea i Typo3 4.0 er meget vel
integreret med TYPO3 (bliver vedligeholdt af Stanislas Roland).

> Jeg er mere nervøs for at opgradere fra 3.8.0 til version 4 pga. de øvrige
> extensions vi bruger (bl.a. Extended calender, tt_news og nogle udvidelser
> til (og rettelser i) disse, som vi har fået lavet i tidernes morgen).
> Denne opgradering kunne undgås, hvis rte-issuet i 3.8.0 mht. IE7 kunne løses
> "nemt".

Generelt set sker der ikke noget med frontend plugins når man opgraderer
fra 3.8 til 4.x. Men du kan jo sende mig en liste over de extensions som
du er nervøs for. Så skal jeg gerne komme med en vurdering.

./mads