[TYPO3-UG Denmark] Extension - Kickstarter

Mads Brunn mads at typoconsult.dk
Fri Oct 12 21:56:51 CEST 2007

Hej JS

Ja, som Søren var inde på vil vi gerne vide hvad du hedder. Bare rolig -
hvis du holder en god tone er der ingen der kommer efter dig ;-)

Og nu til dine spørgsmål:

JS wrote:
> Når jeg viser min extension i Extension Manager, så har jeg i øjeblikket
> sådan en linje her:
>
> "A difference between the originally installed version and the current
> was detected!
> Modified files:
> pi1/class.tx_minext_pi1.php"

Når du klikker på en extension i Extension Manager og vælger
"Backup/delete" står der:
Update EM_CONF
Update extension EM_CONF file (in the "Local" location
"typo3conf/ext/t3quixplorer/")!

If files are changed, added or removed to an extension this is normally
detected and displayed so you know that this extension has been locally
altered and may need to be uploaded or at least not overridden.
Updating this file will first of all reset this registration.

> Og til sidst. Hvordan angiver man egentlig et nyt versionsnummer på sin
> extension? Så vidt jeg kan se, er versionsnummeret angivet i filen
> "ext_emconf.php", men der står også '"version" and "dependencies" must
> not be touched!'.

Det med at man ikke må røre "dependencies" er nu ikke rigtigt og skyldes
nok at kommentaren i toppen af ext_emconf.php filen er forældet.
"dependencies" er en kommasepareret liste af extensions som din
extension er afhængig af.

"version" bliver automatisk opdateret når/hvis du uploader din extension
til TER'en (vælg "Upload to TER") i Extension Manageren.

Du kan læse meget mere om ext_emconf.php filen her:
http://typo3.org/documentation/document-library/core-documentation/doc_core_api/4.1.0/view/2/1/#id3520791

Fortsat god fornøjelse med at udvikle extensions til TYPO3 :-)

Med venlig hilsen

Mads Brunn
TypoConsult A/S