[TYPO3-UG Denmark] Problemer med mapping af menu

Søren Vedel soren at mocsystems.com
Sun Nov 18 10:58:02 CET 2007

Hej Lars,

Det er god skik at bruge list til menuer. Og det er helt fint at neste
dem, men du nester forkert, idet du mangler li-tags omkring din ul nummer 2.

Du bør bruge class i stedet for id, da du ikke må bruge id flere gange,
hvis det skal være rigtig pænt, og det skal det :-)

Men ellers ville jeg nok aldrig mappe en menu op...

Her er et forslag til, hvordan du kan gøre det:

Map din div id=LeftNav og vælg TypoScript Object Path under Editing
Type. Kald den fx for lib.leftnav.

Derefter laver du resten med TypoScript i setup-feltet i din TS-template.

#-----------------------------------------------------
# Venste menu
#-----------------------------------------------------
lib.leftnav = HMENU
lib.leftnav {
	entryLevel = 1
	# Det niveau din menu skal starte på

	1 = TMENU
	1.wrap = <ul class="level1">|</ul>
	1.NO {
		allWrap = <li>|</li>
	}
	1.ACT = 1
	1.ACT {
		wrapItemAndSub = <li>|</li>
		ATagParams = class="act"
	}

	2 = TMENU
	2.wrap = <ul class="level2">|</ul>
	2.NO {
		allWrap = <li>|</li>
	}

	2.ACT = 1
	2.ACT {
		wrapItemAndSub = <li>|</li>
		ATagParams = class="act"
	}
}
# copy-paste hvis du skal have flere niveauer.
# Ret 2-tallet til et 3-tal, 4-tal etc.

Kig iøvrigt på HMENU I TSref
http://typo3.org/documentation/document-library/references/doc_core_tsref/4.1.0/view/8/11/

Samt selvfølgelig