[TYPO3-UG Denmark] Dropdown menu

Jakob Nielsen jakob at t3cms.dk
Mon Nov 5 22:08:02 CET 2007

Suckerfish er slet ikke så dum, og forholdsvis nem at style. Jeg vil
lige smide et eksempel på setup her, så man hurtigere kan komme igang
(bemærk linieskift som ikke må være der). jeg har en navlifirst klasse
på for at kunne style første li anderledes..:

lib.topmenu = HMENU
lib.topmenu.entryLevel = 0
lib.topmenu.1 = TMENU
lib.topmenu.1 {
   expAll = 1
   wrap = <ul id="nav">|</ul>
   NO.wrapItemAndSub = <li class="navlifirst">|</li>||<li
class="navli">|</li>
   NO.stdWrap.htmlSpecialChars = 1
   ACT=0
   CUR=1
   CUR.wrapItemAndSub = <li class="navlifirst-cur">|</li>||<li
class="navli-cur">|</li>
   CUR.stdWrap.htmlSpecialChars = 1
}

lib.topmenu.2 < lib.topmenu.1
lib.topmenu.2 {
   wrap = <ul>|</ul>
   NO.ATagParams =
   NO.allWrap =
   NO.wrapItemAndSub = <li>|</li>||*||*|
   ACT=0
   CUR=1
   CUR.ATagParams =
   CUR.allWrap =
   CUR.wrapItemAndSub = <li>|</li>||*||*|

}

page.headerData.5 = TEXT
page.headerData.5.value = <script type="text/javascript"
language="JavaScript" src="fileadmin/templates/suckerfish.js"></script>

Alternativt er der også brainjarmenuen.. som kan laves i uendeligt antal
niveauer, men som standard ikke skjuler menu igen ved mouseout, hvilket
er lidt irreterende. bruger den dog selv alligevel.

Håber det kan hjælpe..
venlig hilsen Jakob Nielsen - T3CMS.dk