[TYPO3-UG Denmark] K øb af templates

Søren Andersen hacksaw at zpeed.dk
Mon Nov 5 22:08:15 CET 2007

Hej Kim

Du skal jo først og fremmest vide at det der gør, at din hjemmeside fungerer
når du bare uploader en t3d fil, skyldes at en eller anden har lavet
arbejdet for dig.

Hvis du tænker i niveauer så ligger template voila på et højere niveau end
det du taler om. Hvis du vil implementere templates som er udarbejdet i
HTML/CSS så må du enten: Bruge typoscript teknikker hvor du arbejder på en
html-fil, bygge skabelonen op via typoscript eller benytte templatevoila.

Jeg må nok sige at jeg ikke bryder mig særlig meget om template voila. Alt
det fleksibilitet man opnår kan jeg sagtens få ud af standardløsningen vha.
typoscript, men for nye brugere som ikke bryder sig om typoscript er det
muligvis en mere brugervenlig løsning.

Når jeg henter en template fra oswd.org tager det mig typisk 1-2 timer fra
skabelonen er hentet til den er sat op som template, når det er en rigtig
flink designer der har lavet den.

Så det er virkelig en smagssag. Find den metode du bedst kan lide og bliv
god til det. Hvis du ikke ønsker at implementere HTML/CSS må du købe dig til
t3d's hvis der ikke er nogen du kan lide i forvejen.

Med venlig hilsen
Søren Andersen