[TYPO3-UG Denmark] utf8 vs iso-8859-1

Thomas Pilgaard Carlsen thomas at linkfactory.dk
Tue May 22 22:26:31 CEST 2007

Hej Michael

Det lyder som at localization i php er sat op til utf-8, men dit site
kører iso-8859-1. Løsningen ligger i config.locale_all i typo3. Den
setting kan du prøve at ændre til da_DK.iso88581 (virker på min debian).
Det er dog afhængigt af et denne sprogindstilling er installeret på host
serveren. Så skulle php gerne smide dagene ud i iso-8859-1.

Der er ingen grund til at ændre på mysql'en, det er bare din php der
skal tvinges lidt.

mvh
Thomas