[TYPO3-UG Denmark] typoscript hjælp.

Dycon - Lars Dyhr lars at dycon.dk
Thu May 3 10:02:05 CEST 2007

Asbjørn Morell wrote:
> Hej Gruppe.
>
> Jeg er ved at lave en side som skal have 3 sprog - da de 3 sprog version er
> noget forskellige (de har ikke helt de samme sider) så har jeg valgt at lave
> det på den gammmeldags måde, med en forside hvor man vælger dansk tysk eller
> engelsk. Der er så 3 hjemmesider i typo3 som bruger den samme template.
>
> dansk id=1
>   page
>   page
>
> tysk id=2
>   page
>   page

> [...]
Hej Asbjørn

Hvis du vil undgå en template record til hvert sidetræ kan du indsætte
en condition i din main setup, der tjekker på om 1,2 eller 3 findes i
din rootline:

PIDinRootline
Syntax:
[PIDinRootline = pages-uid, pages-uid, ...]

Comparison:
This checks if one of the figures in "treeLevel" is a PID (pages-uid) in
the rootline

Example:
This changes something with the template, if the page viewed is or is a
subpage to page 34 or page 36

[PIDinRootline = 34,36]

Fra TSref:
http://typo3.org/documentation/document-library/references/doc_core_tsref/4.1.0/view/4/1/#id3526867

Vi ses til brugergruppemødet næste fredag.

Med venlig hilsen
Lars Dyhr