[TYPO3-UG Denmark] Re: TT_NEWS: Styling af nyhedoversigt på kategoriniveau

Søren Vedel sv at workhouse.dk
Mon Mar 12 15:43:14 CET 2007

Hej Tine,

Christian Wolthers Nielsen skrev:
> Hej Tine,
>
> Jeg har for nylig arbejdet med samme problem.
> Du har mulighed for at gøre det, ved at gå ind ind i ext.manageren i
> typo3 BE, og vælge TT_news extensionen. Vælg herefter Edit files.
> stylesheetene ligger under: res/tt_news_styles.css og
> res/tt_news_v2_styles.css.

Det er generelt en dårlig ide at ændre direkte i en extension, idet du
mister dine ændringer ved en evt. opdatering af tt_news.

> Jeg er ikke klar over, om der er andre måder at gøre det på, men denne
> er brugbar for mig hvertfald.

Det er smartere at lave sin egen template og så tilgå den ved at tilføje
følgende i dit setup.

plugin.tt_news.templateFile >
plugin.tt_news.templateFile = fileadmin/templates/tt_news_template.html

Nu har du din "egen" fil, som du kan arbejde videre på.

Mht. til stylesheet'et kan du unsette default styles:

plugin.tt_news._CSS_DEFAULT_STYLE >

og efterfølgende kopiere hele tt_news stylesheet'et over i dit eget
stylesheet, som måske hedder styles.css. Nu har du kontrol over en hel
del af layoutet, uden at du behøver at bekymre dig om kommende
opgraderinger af din extension.

Med venlig hilsen/Kind regards
Søren Vedel
Workhouse Media