[TYPO3-UG Denmark] Meget simpel RealURL config efterspxrges

Søren Andersen hacksaw at zpeed.dk
Sun Jul 29 02:25:02 CEST 2007

Så fandt jeg en løsning. Jeg forstår hvorfor RealURL ikke tillader at man
"bare" har noget simpelt som det jeg efterspurgte kørende. Med det jeg
ønskede ville titlen på siden identificere et unikt side-uid. Det ville
naturligvis give anledning til problemer, hvis der er nogle ens titler.

Løsningen blev derfor at bruge alias feltet, men der blev også behov for at
gøre dette felt til typen "required", da man ikke kan rette "eval" i
TCEFORM, måtte jeg lave en extension, der via en hook i t3lib_tceforms
tillader brugeren at konfigurere "eval" på alias feltet.

Så nu får jeg alle mine sider ud på som domain.dk/alias.html, og sikrer mig
samtidigt at det altid bliver et tal, da enhver side der oprettes skal have
specificeret et alias.

Med venlig hilsen
Søren Andersen