[TYPO3-UG Denmark] Menu med undermenu

Jan-Erik Revsbech (MOC) jer at moccompany.com
Fri Jan 12 18:00:12 CET 2007

Du mangler at skrive

lib.menu_2 = HMENU
lib.menu_2.entryLevel = 1

Jan-Erik Revsbech
MOC Systems

________________________________

Fra: typo3-ug-denmark-bounces at lists.netfielders.de på vegne af Niels Lund
Sendt: fr 12-01-2007 17:12
Til: typo3-ug-denmark at lists.netfielders.de
Emne: [TYPO3-UG Denmark] Menu med undermenu

Hej,
Har et lille problem med oprettelse af menu. Har en horisontal hovedmenu
som jeg gerne vil have lavet en undermenu til. Menuen virker fint på
første niveau men den viser ikke undermenuerne.

Noget lignende dette:
Menu 1     Menu 2     Menu3

Undermenu 2a
Undermenu 2b

Jeg benytter templavoila og koden er her:

# Menu 1 cObject
lib.menu_1 = HMENU
   # First level menu-object, textual
lib.menu_1.1 = TMENU
lib.menu_1.1 {
     # Normal state properties
   NO.allWrap = <SPAN class="menu1-level1-no"> | </SPAN>
   NO.stdWrap.htmlSpecialChars = 1
     # Enable active state and set properties:
   ACT = 1
   ACT.stdWrap.htmlSpecialChars = 1
   ACT.allWrap = <SPAN class="menu1-level1-act"> | </SPAN>
}
# Second level menu-object, textual
lib.menu_2.1 = TMENU
lib.menu_2.1 {
     # Normal state properties
   NO.allWrap = <div class="menu2-level1-no"> | </div>
   NO.stdWrap.htmlSpecialChars = 1
     # Enable active state and set properties:
   ACT = 1
   ACT.stdWrap.htmlSpecialChars = 1
   ACT.allWrap = <div class="menu2-level1-act"> | </div>
}
# Default PAGE object:
page = PAGE
page.10 = USER
page.10.userFunc = tx_templavoila_pi1->main_page

Der er sikkert en indlysende forklaring. Håber der er en der kan give
lidt hjælp.

Mvh. Niels