[TYPO3-UG Denmark] Newbie søger hjælp ifm. quickstart package

Stefan Kreisberg stefan at nospam-linkfactory.dk
Tue Feb 20 17:28:09 CET 2007

Charlie Nielsen wrote:

> Hej med jer ..

Hej Charlie,

> [...]
> smag i munden over nogle af de anbefalinger som er blevet forklaret til
> kunderne - hvilket udelukkende har været på basis af de utallige CMS
> "halve" løsninger der findes derude, samt at TYPO3 for mig opfattes som
> havende en meget stejl indlæringskurve.
>
> Jeg har købt "TYPO3 - Enterprise Content Management" fra Packt
> Publishing for at lære systemet og bidrage løbende med hvad der nu
> engang er muligt. Dog er jeg lidt frustreret over de forskellige
> packages der forefindes på typo3.org, da de ikke virker til at være
> ordentligt opdateret til source'n endnu (?).

Med packages - mener du plugins? Een af de smarte ting ved Typo3 er at der
er et helt klart skillelag der. Mit bud er dog at langt de fleste plugins
kører med langt de fleste Typo3 "source" udgivelser.

> Er der noget deude som har en god reference til hvordan jeg kommer
> igang med at lære fra nogen, samt eventuelt et par gode "newsbie"
> nyhedsgrupper, URL's, etc.?

Her er et udpluk af mine favoritter:

News:
http://news.typo3.org/

Podcast:
http://typo3.org/podcast/

Mailing lists:

Documentation:
http://typo3.org/documentation/

Wiki:
http://wiki.typo3.org/index.php/Main_Page

IRC:
http://typo3.org/community/irc-chat/

Ext. Manualer:
http://typo3.org/documentation/document-library/extension-manuals/

TS Ref:
http://typo3.org/documentation/document-library/references/doc_core_tsref/current/view/

Bugs:
http://bugs.typo3.org/main_page.php

Core API:
http://typo3.org/documentation/document-library/core-documentation/doc_core_api/current/view/

Og husk i øvrigt at tjekke de gratis kurser:
http://www.t3ug.dk/nyheder/arkiv/?tx_mininews_pi1%5BshowUid%5D=43&cHash=4ff6627537

> Jeg kan ikke bidrage med det store, men hvis det drejer sig om design,
> XHTML, CSS, etc. så spørg endelig .. !! :D

Man må gerne starte med at spørge. Jo bedre man selv bliver med tid, des
mere kan man svare på der kan hjælpe andre. Sådan er det jo, og tak for
tilbuddet om design assistancer - den slags spg. kommer der skam også af og
til :-)

--

vh Stefan Kreisberg, a.k.a. Strato