[TYPO3-UG Denmark] login og visning af sider i menuen

Niels Erik Karkov nielserikkarkov at gmail.com
Thu Dec 13 12:34:04 CET 2007

Undskyld, at jeg ikke har takket for det svar paa mit spoergsmaal, som
Gunner gav. Men jeg har tilbragt et par dage med at faa det til at fungere.
Mit problem var, at når jeg oprettede usergroups i sysfolderen, derefter
oprettede gruppen team og derefter oprettede et par brugere i gruppen, så
kan jeg ikke faa de sider, der skal være synlige i menuen for de brigere,
når de logger ind, gjort synlige, selv om jeg har husket at skrive PID for
sysfolderen paa loginsiden.

Gunner, du fortalte mig saa, at jeg skulle goere foelgende

1) den oeverste side i sidetraeet  klik ikonet for den side og vaelg 'edit
page header'
2)Under 'General Record storage page' vaelg den folder  du vil have til at
indeholde dine frontendbrugere.
3)Lav nogle frontendbrugere/grupper her
4)Tildel sider denne gruppe
5) log ind og saa skulle siderne vaere accessible

Jeg kan imidlertid ikke finde et sted, hvor der staar edit page heaeder men
kun hvor man kan edit hele siden. Men naar jeg saa derefter foelger den
anviste fremgangsmaade sker der ikke noget. Det faar mig naturligvis til at
taenke paa, om der er et eller andet fundamentalt, som jeg ikke har fat i,.
Jeg synes ellers, at jeg er ved at vaere godt med, men det har ogsaa taget
tid.
Under alle omstændigheder - tak for svaret
Bedste hilsener
Niels Erik
PS jeg undskylder, hvis jeg bruger listen forkert, jeg kunne ikke finde et
sted at besvare traaden direkte, saa jeg kopierede Gunners "RE" ind i
subjectfeltet