[TYPO3-UG Denmark] Frontend plugin med parametre

Troels Kjær Rasmussen troels at linkfactory.dk
Wed Apr 11 12:41:38 CEST 2007

Hej Mikael.

Kort fortalt inkluderer du din egen xml datastruktur i ext_tables.php via...

t3lib_div::loadTCA('tt_content');
$TCA['tt_content']['types']['list']['subtypes_excludelist'][$_EXTKEY.'_pi1']='layout,select_key,pages';

// denne ekskluderer "gamle" standardfelter fra tt_content som du ikke
skal bruge eller hvor der optræder redundans med dine egne definerede felter
$TCA['tt_content']['types']['list']['subtypes_addlist'][$_EXTKEY.'_pi1']='pi_flexform';

// Denne linie søger for at flexform-feltet i tt_content vises, når der
er tale om at det er dit plugin der indsættes

t3lib_extMgm::addPiFlexFormValue($_EXTKEY.'_pi1',
'FILE:EXT:dinextention/flexform_ds.xml');

//ovenstående tilføjer din egen datastruktur til plugins

//i dit plugin, kan du så hente variabler således:

  $this->pi_initPIflexForm(); // skal køres i starten

//og med...

$this->pi_getFFvalue($this->cObj->data['pi_flexform'], 'field_ditfelt');

//henter du så variablen ind.

//Troels, Linkfactory