[TYPO3-UG Denmark] 777 Fejl når der oprettes en ny folder eller installeres en extention

Gert Kaae Hansen gertkh at FJERNgmail.com
Wed Apr 11 06:45:12 CEST 2007

Hej

Jeg har fået en sjov fejl på en 4.1 installation. Når jeg installere en
extention eller opretter en ny folder under user_upload for jeg denne fejl:

Warning: chgrp() [function.chgrp]: Unable to find gid for 0777 in
/usr/local/httpd/htdocs/gkh/typo3_src-4.1/t3lib/class.t3lib_div.php on
line 2526

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by
(output started at
/usr/local/httpd/htdocs/gkh/typo3_src-4.1/t3lib/class.t3lib_div.php:2526)
in /usr/local/httpd/htdocs/gkh/typo3_src-4.1/typo3/tce_file.php on line 170

Folderen eller extentionen bliver fint oprettet og extentionen virker
også bag efter.

Jeg har source koden liggende i en folder uden for roden af siden og
linker til source koden med en symlink. Alle folder/filer er forsøgt sat
til 777 men uden at dette hjælper.

Jeg har andre 4.0.4 installationer liggende på samme server lavet på
samme måde uden at det giver samme fejl.

Er der en af jer som har en ide til hvad der går galt?

/Gert Kaae Hansen