[TYPO3-UG Denmark] Templavoila og marks

Simon Justesen simon at simm.removedk
Mon Sep 18 09:20:15 CEST 2006

Simon Justesen skrev:
> Hej
>
> Er der nogen der lige kan give en beskrivelse af, hvordan man bruger
> marks sammen med templavoila? jeg har en <h1>overskift</h1> der skal
> udskiftes dynamisk med den pågældende sides navn.
>
> Jeg kan finde ud af at bruge det vha. traditionel sideopbygning, men
> templavoila volder nogle problemer.
>
> Jeg har som sædvanligt puttet en ###HEADING1### i min template.
>
> Hvis jeg så prøver at map'pe det i templavoila, så siger den at der
> ingen content er. Skal der laves et content element?
>
> På forhånd tak,
> [...]

Problem løst!

Det var ret simpelt, når man lige får sig pejlet ind på det.

En lille guide til andre Templavoila-begyndere:

Lav et element i templavoila der f.eks hedder "heading" og vælg at det
skal følge Object Path -> lib.heading

Tilføj nedenstående TypoScript til templaten

lib.heading = TEXT
lib.heading.data = field:title
lib.heading.wrap = <h1> | </h1>

Mvh.