[TYPO3-UG Denmark] pil_mailform locallang fejl

Tonni Aagesen goes.to at dev.null
Thu Oct 26 10:42:53 CEST 2006

Kasper K. wrote:

> Jeg kører med T3 4.0.1, men burde det betyde noget?

Njarh, v3.8 havde problemer med tegnsæt/XML, men de er fixed i v4.x.

> Den fejl du nævner kommer på en helt blank side hvor der intet andet står.
>
> De andre fejl bliver udskrevet før min side men ellers så skriver den
> siden ud nedenunder.
>
> Håber du forstår og at du kan hjælpe, ville være guld værd.
>
> Starten af mit XML dokument ser således ud:
>
> <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" standalone="yes" ?>
> <T3locallang>
>         <description>TMailform languages</description>
>         <type>module</type>
>
> Og det er så nu hvor den kun smider de to fejl ud i toppen af min side.

Hmm... Det er en std. typo3 funktion "t3lib_div::readLLfile()", der
indlæser XML'en, men det er nok i funktionen "t3lib_div::xml2array()" i
linje 2144, fejlen bliver kastet. Jeg ved ikke om du har mulighed for at
debugge der.

Hvis du bruger PHP5.X har det også en betydning hvad
"TYPO3_CONF_VARS['BE']['forceCharset']" er sat til.

Bare lige for at være helt sikker... Du har også konverteret filens
tegnsæt til iso-8859-1 og ikke blot ændret encoding i XML'en. Jeg ved
ikke lige med windows, men i *nix bruger jeg recode eller iconv.

Igen, det er lidt svært, når man ikke har det foran sig :)

--
Regards
Tonni Aagesen