[TYPO3-UG Denmark] Hvordan redirecter jeg til en underside?

Hasse Feldthaus hasse at ebisu.dk
Fri Oct 13 13:11:01 CEST 2006

Hej Typo3 hajer og hajinder...

Jeg har et typo3 site der er opbygget efter følgende (stærkt
generelliserede) formel:

Side 1 (index)

Side 2

            Side 2a

            Side 2b

            Side 2c

Side 3

Side 4

            Side 4a

            Side 4b

Jeg har opbygget min menu, og det virker fint, men jeg har så det ønske at
”Side 2” og ”Side 4” ikke indeholder andet end hvad der står på ”Side 2a” og
”Side 4a”.

Jeg har altså ikke noget fornuftigt indhold til level1 side2 og 4, så
brugeren skal ved tryk på 2 og 4 bare se det samme indhold som på 2a og 4a.

Jeg er ikke interesseret i en generel opsætning der skipper level1, da ”Side
1” og ”Side 3” har fornuftigt indhold.

Jeg ser to måder at løse problemet på (og jeg kan ikke selv finde ud af
nogen af dem):

1)       ”Side 2” og ”Side 4” henter deres indhold fra ”Side 2a” og ”Side
4a” ( en slags ”subparts.indhold < subpageXX.styles.content.get”

2)       ”Side 2” og ”Side 3” redirecter brugeren til ”Side 2a” og ”Side
4a”, så brugeren bare bliver smidt direkte ned i den første underside.

Den tredje løsning (som er aldeles uacceptabel!) er selvfølgelig at have de
samme indholdselementer på 2 og 4 som på 2a og 4a (altså ”dobbelt
bogføring”).

mvh. Hasse